Telephonie

De kosten van uw mobiele telefonie drukken met aandacht voor uw noden. Lees hoe CYC2 dat doet.

telephone

Ons dienstenpakket Mobile Costimization Program

Audit: Geen big data zonder uitgangspunt of referentie. We stellen een standaardprofiel op op basis van het gebruik van uw mobiele telefoons. In deze eerste fase wordt er al profijt behaald omdat er vaak fouten worden gevonden in de facturering van uw operator of omdat er abonnementen worden gevonden waar geen of slecht gebruik van wordt gemaakt.


De operator doet dit niet met opzet: ongetwijfeld hebt u speciale kortingen gekregen of een service die verschilt van die van de andere klanten om u te overtuigen om bij hem een contract af te sluiten. Het is het beheer van deze uitzonderingen dat zo delicaat is. Maar de fouten zijn nooit in uw voordeel. Het is beter om ze te identificeren:
 

Alleen door een big data-analyse komen deze fouten aan het licht en geloof het of niet, maar de operator is er ons ook dankbaar voor. Op die manier kunnen de fouten namelijk snel worden gecorrigeerd in de hoop u als klant te behouden.

Naast deze veel voorkomende ‘quick wins’, zal deze analyse u aanwijzingen geven over de te volgen weg om het verbruik en de kosten van uw mobiele apparatuur beter te beheren. Heel vaak kunnen er onmiddellijk correctieve maatregelen genomen worden om de kosten te optimaliseren.

De conclusie van deze analyse is in alle gevallen een schatting van de potentiële besparingen in uw mobiele vloot: door middel van een beter beheer van de relatie met de operator, een plan voor het vergroten van het bewustzijn van uw werknemers of met producten die wij aanbieden als geen enkele leverancier structurele oplossingen wil of kan aanbieden.

User Awareness: Op dit niveau worden de slechte gewoontes aangepakt. Door de werknemers te informeren over de werkelijke kosten van wat u hen aanbiedt, maken we een einde aan het fenomeen ‘freeride’. Een economische speler - uw werknemer - die niet over de nodige informatie beschikt om zich te gedragen als een rationele gebruiker, zal zijn mobiele telefoon namelijk niet op een rationele manier gebruiken. Dat is heel normaal.

De werknemers ontvangen via een ‘push-methode’, in een door u gekozen formaat, informatie waarbij wordt weergegeven wat hun gebruik is t.o.v. het gemiddelde van hun collega’s (binnen een afdeling zoals de commerciële afdeling, binnen een vestiging, een fabriek of t.o.v. alle werknemers op wereldwijd niveau: aan u de keuze). Er hoeft niet te worden ingelogd en er hoeft geen wachtwoord te worden ingevoerd op een website om over deze informatie te beschikken (iets wat natuurlijk niemand doet).

Op die manier komt er een einde aan misbruik en verspilling!

Management report: Geconsolideerde verslagen per kostencentrum, filiaal, manager of vestiging kunnen automatisch worden opgesteld en verstuurd naar de verschillende verantwoordelijken. Deze verslagen zijn heel handig om de kosten per kostencentrum te kunnen opvolgen.

Dashboarding: We kunnen verslagen en dashboards opstellen met de door u bepaalde inhoud en formaten. Zo krijgt u een duidelijk beeld van uw situatie en kunt u die onder controle houden. Maar het is bovenal een manier om te zien of onze service efficiënt is. Als de kosten na toepassing van ons Mobile Costimization Program weer stijgen of zich niet stabiliseren op een niveau van -20/30 %, is dat voor ons een teken dat er iets fout gaat.  Deze verslagen belichten de kosten, het verbruik, het gebruik …

Fleet Manager Action's List: Elke maand wordt een dashboard met een lijst met specifieke acties die moeten worden verzonden verstuurd naar de beheerder van de mobiele fleet. Dit is een uitgebreid overzicht van wat er moet gebeuren om de mobiele vloot weer up-to-date te krijgen. Nuttige informatie is direct zichtbaar in de body van de e-mail met een grafiek die de evolutie van de te nemen acties en hun waarde in de loop van de tijd illustreert.

Benchmarking: Moet u een lastenboek opstellen of uw contract verlengen? Hebt u moeite om de voordeligste operator te vinden voor uw onderneming?
CYC2 kan het hiervoor genoemde gebruiken om deze moeilijkheden te overwinnen en u zo goede commerciële voorwaarden garanderen die zijn aangepast aan uw gebruik (en niet aan een gemiddelde van de industrietak of sector waartoe u behoort)

Goede uitvoering van het contract: Is uw factuur een weerspiegeling van uw contract? Ons product Contract Good Execution bestudeert en bevestigt maandelijks de coherentie van de facturatie en spoort elke afwijking op.

Mobile Policy: Een up-to-date ‘mobile corporate policy’ opstellen, toepassen en zo nodig aanpassen, is essentieel om het gebruik van de mobiele diensten binnen uw onderneming te optimaliseren. Afhankelijk van de bepalingen die u hierin wilt opnemen, beschikt CYC2 over een hele reeks modules om een mobiel beleid op maat uit te werken!

Opleiding: De gebruikers zijn niet altijd op de hoogte van de specifieke contractvoorwaarden die u hebt onderhandeld, van de facturatiemechanismen of van de impact van de Europese reglementeringen. Om hen te helpen alle valkuilen en risico’s te vermijden, kunnen we hen een opleiding geven over de best practices. Maar bovenal kunnen we hen aanmoedigen om gebruik te maken van de diensten en te profiteren van de kortingen waarvoor u samen met ons zo hard met uw operator hebt onderhandeld.

Ordering tool: Tijdens de communicatie met uw operator over de op te zeggen contracten, de simkaarten die moeten worden besteld en de te leveren smartphones kunnen er zich makkelijk fouten en misverstanden voordoen (omdat dit telefonisch wordt geregeld). CYC2 maakt het leven van uw vlootbeheerders makkelijker door ‘gebruikersprofielen’ en communicatieprocedures op te stellen. Alles wordt geïntegreerd in een persoonlijke ordering tool waarvan de efficiëntie gemeten wordt aan de hand van een service management report. U hoeft dus nooit meer uren naar een Excel-bestand te staren waarin uw werknemers staan opgelijst met hun type abonnement.

Simba: Het beheer van uw database voor de mobiele vloot van uw bedrijf is complex (PIN, PUK, SimID, device, …). CYC2 heeft een intuïtieve interface ontwikkeld voor het beheer van uw vloot. In deze interface wordt alle nuttige informatie veilig opgeslagen.

Consultance: Onze big data-analisten staan voor u klaar als u specifieke vragen hebt.

De producten die we aanbieden als er op de markt geen oplossing te vinden is

Als geen enkele leverancier op de markt een technische oplossing of een service kan geven om structurele meerkosten het hoofd te bieden, kan CYC2 tijdelijk zelf als leverancier optreden terwijl de markt zich verder ontwikkelt.

Zo heeft CYC2 besloten een EcoSim-kaart aan te bieden die specifiek bedoeld is voor mensen die veel reizen. Als u tot deze groep behoort, dan zult u vast hebben gemerkt dat de kosten voor roaming buiten Europa toenemen. Dit is het zogenaamde waterbedeffect. De operatoren compenseren het einde van roaming in Europa dat is voorzien voor 17 juni 2017 met een stijging van de prijs buiten Europa. Aangezien geen enkele operator met een oplossing komt om deze stijging te voorkomen, voelden we ons verplicht om in dit geval een oplossing aan te bieden waarbij wij de rol van operator op ons nemen.  Als u deel uitmaakt van deze onfortuinlijke roaminggebruikers omdat u ook buiten de Europese Unie reist, kunt u alle details op onze website vinden:

 www.ecosim.network

U kunt deze kaart bijvoorbeeld gebruiken met dual sim smartphone of een tablet. Ook kunnen we een Wyfibox leveren zodat meerdere mensen van deze SIM-kaart kunnen profiteren. Op die manier kunt u buiten de Europese Unie via roaming gebruikmaken van uw mobiele telefoon aan prijzen die veel lager liggen dan die van uw operator.
 


CYC2 Wyfibox: Hiermee kunt u een wifi-toegangspunt voor u en uw naasten installeren via een kastje dat wordt verbonden met een mobiel netwerk voor gegevens. Het wordt voorgeconfigureerd geleverd en u kunt het onmiddellijk in gebruik nemen. Dankzij de Ecosim-kaart die erin zit, breekt het zweet u niet meer uit zodra u de Europese Unie verlaat. En als u binnen de Europese Unie reist, kunnen we u tarieven aanbieden voor grote gebruikers (ideaal voor lange autoritten met het gezin of als u voor langere tijd wordt uitgezonden naar een industrieterrein waar slecht bereik is).
 

Powerdysk : Mobiele oplader voor Smartphones. Ontwerp, gebruiksvriendelijk en aanpasbaar.

www.cyc2-powerdysk.com

Video CYC2

VOLG ONS

Alles wat CYC2 doet om uw vloot van mobiele apparatuur en wagens beter te beheren, vindt u terug in ons E-news. Schrijf u in.

bonhomme qui parle

Informatie
voor werknemers

Wees gerust, CYC2 zal uw persoonlijke gegevens, zoals namen en adressen, nooit bekendmaken.

arrow Meer weten